Alla inlägg under april 2009

Av Bodil - 20 april 2009 12:19

Hej och hå!

jag har visst glömt att blogga ett tag. Mest beror det på mycket att göra på jobbet och lite tid vid datorn hemma. Nu fick jag dock 2 minuter över på jobbet att pausa lite. Detta är en riktig jävla skitdag med för mycket att göra och saker jag glömt/gjort fel förra veckan så jag känner mej mest dum! blä å fy.


Gått ner 2 kg sen jag började med "Pulverdieten" inga massor men det känns ändå ganska bra! bättre än 2kg plus eller inget alls. Det är ändå två enkilos margarinpaket som lämnat min kropp :P

Idag ska jag träna efter jobbet eftersom jag är ledig imorgon som egentligen är min träningsdag. Ska bli skönt att bränna åtminstonde lite frustration!


Kör vidare på pulver allt utom kvällsmat några veckor till så länge det ger resultat i stil med 1 kg i veckan så! börjat vänja mej vid smaker och konsistens så det går bra. I helgen blev det lite mer mat/kakor än tänkt men men det var faktiskt kalas!


Träningen då? jo iaf tisdagar styrketräning men tanken är tisdag och torsdag och sen promenader såklart. Varit duktigare med promenaderna än med träningen tror jag men jag ska vara duktig med det i veckan och även låta bli sötsakerna helt till valborg även om det blir nåt fika/kalas innan. träna på ståndaktigheten!


Av Bodil - 7 april 2009 14:18

Tjo

Helgen gick fint, massa sång och lite lagom diet. Skötte mej fint lördag dag, men festade och åt lite gott på kvällen. söndag sjöng jag så då åt jag vanlig mat förutom frukost, men det behövdes!


Idag blir det träning. Känner mej inte så värst inspirerad men nu är det som det är. Grått ute så det är nog det som påverkar lusten.

Ikväll ska jag göra torsk i dill- och äggsås med potatis! mums.


Av Bodil - 2 april 2009 13:58

I eftermiddag är jag ganska uttråkad på jobbet måste jag säga. inte mycket som händer nu inte!


Känner mej ändå vid gott mod. inge speciellt hungrig eller nåt konstigt alls. Idag ska det tränas med! fast det är så fint väder så jag funderar på att inte styrketräna utan köra hem och gå min långa runda och sen köra lite ryggövningar hemma istället... lockande är det!


Ville sätta på kaffe men några tanter från dagcenter satt där och gjorde ostkaka och förevisade för de gamla så det blev inte mycket med den saken just nu..attan..men jag ska snart ta mej en äckelshake så!


Kanske får handla mej lite mer "mat" idag iallafall. Kolla in sortimentet på lokala ICA..


Länge leve solen!

Av Bodil - 1 april 2009 08:32

Idag är jag minsann lite hungrigare,fast snart är det fika så då får jag bli lite mätt iallafall!


Motivationen känns på topp än så länge och "äckelshaken" gick ner lite lättare i morse än den gjort tidigare så det är skönt.


Ikväll blir det promenad och sång. Igår styrketränade jag! ska jag göra imorgon med.


Jag känner mej jävligt duktig just nu måste jag säga.


fikadax!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards