Alla inlägg under februari 2009

Av Bodil - 20 februari 2009 17:46

Tjo!

Nu börjar jag komma igång på nya jobbet! det känns skönt men jag har varit oändligt trött i ett par veckor nu. första veckan gick skitbra sen bara trött trött trött!

Igår var jag ledig och tankade krafter så idag var inte så jobbigt att jobba. lite trött är jag men snart kommer Jimmy så jag piggnar nog till :P

Jag letade upp en ny promenad igår. en fin runda med skogsväg /stigar/vanlig väg på 5,4 km som tog mej 1 timme och 15 minuter att gå med stavar jag är ju inte så snabb och det var snöigt å trögt. men SKÖNT när jag kom hem. Idag har jag en aning träningsvärk i axlarna från stavarna vilket känns bra.


Remiss är skickad och läkarkonsultation på övervikts"kliniken" i ljungby bör ske inom 3 månader enligt informationen. det kändes lite bättre än att vänta över ett år som växjö föreslog. tack för vårdgaranti det behövdes! Sen får vi se om det blir någon operation. Jag bestämmer om jag vekrligen vill när jag vet om det är möjligt men det finns många fördelar. Dock är där nackdelar med som måste vägas in i bilden. någon som gjort en gastric banding å vill dela med sej av erfarenheter så välkomna!


Imorgon ska jag ta med min älskling till Teres som fyller år så det blir kalas och vinkväll. Gött men presenten jag hade beställt har inte kommit så jag är lite sur.

Men först ska vi ta min nya promenad imorgon minsann! så skönt och det ger energi i tröttheten!

Jag SKA bli bättre på att blogga jag veeet!

Av Bodil - 2 februari 2009 19:16

Trött! oj så trött man kan bli på en dag! och full med info... så fick jag såklart städa lite när jag kom hem och det blir likadant imorgon för jag orkar bara inte klart idag. Sen ska jag ha startdemo här på onsdag så då måste det vara fint ju! jag lär vara fint mör till helgen :P


Motivationen ligger nog mestj ust nu i att det blir mer fysisk rörelse genom jobbet, samt regelbundet ätande och inte massa skräp på vardagarna om jag inte skulle få för mej något på kvällen men det ska jag väl låta bli! det dåliga är väl att det blir lite jobbigare att pallra mej ut på promenader när jag kommer hem. denna veckan tar jag lite dispens från promenaderna fram till helgen iallafall. Möjligt att jag hinner/orkar på torsdag eller fredag men jag satsar på ett par rejäla rundor i helgen istället. man kan inte orka allt.


Jag drömde så otäckt inatt.... jag tycker inte om mina drömmar . De otäcka är av givna skäl inte poppis, men även mina "vanliga" drömmar är twisted crazy på nåt vis... förstår inte vad dom ska betyda alls och dom gör mej ibland illa till mods.. lite galen? japp! helt klart :P


Mer te åt folket.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards