Alla inlägg under januari 2009

Av Bodil - 30 januari 2009 13:02

Hoppla! Igår blev det en promenad hemma och så två rundor a 1 km till och från kören från åsas i väckelsång. mycket bra! idag blev det en "liteN" runda med annelie på 25 minuter för vi var inte sugna på mer alls nån av oss. Nu ska vi äta lite lunch sen ska jag äta middag med terese i ronneby!


När annelie och jag tittade ut i förmiddags upptäckte vi en MYCKET fläckig skitig vit volvo (min) och jag började undra hur fasen den blivit så vit på vissa fläckar i all smutsen..det såg faktiskt ut som någon SLICKAT på den och jodå..DET måste faktiskt vara det som hänt när jag tittade lite närmare på märkena! Något litet rådjur som behövt lite salt kanske? Nu ser bilen iallafall jävligare ut än förut och DET vill inte säga lite!


På måndag börjar nya jobbet och jag är lite nervös men mest känns det bra! jag har ju så många att luta mej mot om det blir jobbigt så det känns bara skönt! tack alla fina människor för ni finns ingen nämn ingen glömd!


Kärlek är underbart. motiverar på sitt sätt till så mycket!


Av Bodil - 24 januari 2009 14:01

Lugnt å stilla, kaffe å chatt. precis som det ska vara ibland :P


Ikväll ska vi laga älg-kalops och jag hoppas jag lyckas rycka med mej folket på lite "alias" eller "monopol" alltid skoj!!!

Lite rött ska jag kanske dricka med om annica handlar åt mej vill säga :P jag orkade inte hänga med på stan


Såhär ser det ut när jag kelas med underverket, william "grodan"!

Av Bodil - 23 januari 2009 22:10

Jahapp!

Inte mycket tänk på vikt just nu jag äter kakor å njuter av livet, är kär och gosar bebis!


Linköpings centrum fick idag lite besök av mej annica andreas å william. lindex entrades och det shoppades lite! kul med presentkort tack tack!

Vi lagade egen pizza som blev prima!

Nu har annicas mor moster och kusin kommit och de tänkte stanna över helgen de med! mycket folk blir det men det är skoj!


Kul att vara borta men lite längtar jag såklart hem till min gos :¤


jaja mitt nya liv får fortsätta när jag kommer hem minsann


Av Bodil - 22 januari 2009 17:39

Hoppla!

så fort tiden går när man har roligt :P det ÄR roligt att bli kär så är det bara och så har jag tagit examen med så jag har bra ursäkter både till dåligt bloggande å dåligt motionerande ehh.. nä jag vet att det egentligen inte stämmer men ändå!


Jag entrade linköping vid lunch och är hos Annica, Andreas å William (aka grodan) och det är alltid skönt att träffa dom man saknat!


Imorgon blir det promenad på stan så då får jag motion! igår blev det ett par små promenader med denice i barnvagnen så ja helt stilla är jag inte! men uppsatshelvetet har dödat min motivation en del..men nu finns ju någon som ger ny motivation å glädje! ;)


ryckningar i armen...hmm...

Den 9e blir det läkarbesök för att börja utreda om nåt är medicinskt fel i min kropp så jag går upp pga det. och såklart ska det diskuteras möjliga lösningar till hjälp. Att dra hela lasset själv är lite väl tungt känner jag nog. kan man få hjälp bör man ta emot den!


krams


Av Bodil - 7 januari 2009 16:42

Idag har jag varit hos tandläkaren och lagat ett minimalt hål. Tur jag inte valde bedövning för det hade gjort ont längre stund än det faktiskt gjorde när han borrade! jaja nu är den hel och konstigt slät innuti den där tanden...


Sen vart jag min sista dag på undervisning i skolan! förutom mitt seminarie den 14e då men det är inte riktigt samma sak. det gick bra och nu vet jag hur man gör defibrilator-HLR på sjukhus :P


Väl hemma blev det en promenad i det otroligt sköna fina vädret! sen har jag plockat undan det mesta julpyntet men inte städat än..imorgon kanske?


Det är skönt med promenader. Inser mer och mer att det BARA är positivt även om det är lite motigt att komma ut vissa dagar. Maten äter jag nog "Normalt" nu med lite "extra" ibland typ på helgen, men jag börjar känna mej redo att ta tag i någon form av kontrollerad kost typ pointsräkning igen. det kräver sin förberedelse för att vara redo så det håller när jag väl GÖR det. lite för fattigt att kunna planera maten sådär bra just nu, får bli lite det som finns kvar i kyl/frys/skafferi helt enkelt!


Motivationen ligger stadigt i promenerandet och känslan av att jag är påväg mot större förändringar lite i taget!


FÖr några dagar sen var jag och Annelie ute och gick när det var svinkallt. här kommer lite bilder!


Av Bodil - 5 januari 2009 16:49

Hej hopp!
idag vart det jobbintervju. det gick bra och jag får besked på fredag efter att hon kollat mina referenser så nu kan jag bara hålla tummar och tugga på naglar, käka inside och drömma mardrömmar :P nä så illa är det inte.


Idag blev det ingen promenad för det är så förjordat jävla iskallt, men igår blev det en trots iskylan.


Imorgon är det konsert på kvällen och jag ska sjunga sologrejer. skönt och roligt är det. Hoppas på fint väder så det kan bli en liten fotorunda åxå!


Motivationen idag är mest "funderar inte så mycket på det" och ätit bra grejer förutom i så fall 2 rutor mörk choklad efter maten, men det ÄR bra  så det räknas inte :P

Fattig och sund går tyvärr dåligt ihop. kanske därför fetma och fattigdom hör ihop i sverige idag? japp tror det. fet och dålig mat är billig mat, man får göra vad man kan.!

Av Bodil - 2 januari 2009 13:40

Idag sov jag för länge. nu får jag börja ställa klockan på morgonen så jag inte sover till 11.40 som jag gjorde idag! hela vackra dagen bortsoven. inte bra. Men jag hann ut på en fin långpromenad i solskenet iallafall. Höften började krångla på slutet så jag hann inte gå den nya biten jag tänkt utforska men det kan jag göra imorgon!

Imorgon tänkte jag ta med picnic och kamera på några timmars utflykt om det är lika vackert väder som idag vilket det verkar bli. Man måste sysselsätta sej när man är ledig och är man pank som jag får det bli enkla gratissaker som kan va nog så bra!


Det är skönt i kroppen att promenera ända tills det börjar göra ont. Då är det inte roligt alls, men det går oftast över fort.


Jag inventerade min frys förut. ska kolla kyl och skafferi sen med och fundera ut hur länge jag kan överleva utan att handla mat haha! fast jag har några hundralappar kvar till "färskvaror" som mjölk, kattmat och lite grönt när det sinar. Lite utmanande åxå att klara sej på en riktigt tight budget.


Motivationen på top faktiskt för att göra det jag ska göra nu. Röra mej och äta på bestämda tider och så vettigt det går med det som finns i huset.


Av Bodil - 1 januari 2009 17:27

Jahapp så vart det 2009 då!

Nu återgår livet till vardagen viljket är skönt. Min motivation är på topp och jag tänker satsa på mina dagliga promenader , någorlunda fasta måltidstider och inte massa "sötsaker" precis som tanken varit innan jul. Jag funderar på att börja räkna points igen (viktväktarmetoden) för att få riktigt bra koll på läget. Ska fundera på det tills imorgon iaf.


Gårdagen var mycket trevlig! men min jäkla mage dog vid 23 så jag fick sluta dricka då förutom liiite skumpa. hade gärna festat på längre men kroppen sa nej... blev nog ledsen av massa massa mat och turkiskpepparshots :P


Ikväll blir det film och minnen och nostalgi. Jag drömde om Per inatt. Han hade inte varit död utan bara gömd i alla år men när jag väl träffade honom fick jag knappt prata med honom för han bara försvann hela tiden, så jag hann inte säga det jag ville. Jag saknar Per.

Saknad föder saknad. saknar dom som är borta för alltid och de som bor för långt bort för att vi ska kunna ses så ofta som jag önskar.

Sen saknar jag någon vid min sida. Det är någon konstig gnagande känsla som alltid finns där , men ibland blir den lite starkare och värre att stå ut med.


Jaja gott nytt år och nya gråa hår (jag har inga än!!)

imorgon är första dagen på resten av mitt liv. (men ikväll ska jag fan äta choklad!)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards