Alla inlägg under mars 2009

Av Bodil - 31 mars 2009 15:25

Ja minsann wild berrys smakar välling och parfym, ingen höjdare men nu får jag försöka få i mej de påsarna som är kvar av den, på morgonen sveper jag ändå bara min lilla drink.


Hittat en thaisoppa som är god, varm och mer lunchig iallafall så det var en lyckoträff från Allévo. ska prova deras potatis/purjolök och vad det nu va mer dom hade när det börjar tryta med de jag redan har.


Börjat skapas ett mönster. "äckelshake" till frukost, bar till fikat, soppa till lunch och äckelshake eller färdigblandade god shake till eftermiddagsfika beroende på om jag orkar med äckel :P


Jag är vid gott mod. motivationen är på topp och i em ska det tränas!


Av Bodil - 30 mars 2009 14:36

Tjo!

dagen går bra. de färdigblandade dryckerna verkar över lag mindre äckliga men de är klart lite dyrare så det får bli någon sån om dagen och resten "otäcka". även bars är rätt goda så till fikat får det bli det.


Ska titta in på willys sen och se vad de har att erbjuda, skulle vilja ha tag i Allévo´s thisoppa. kan vara gott med något som smakar mat och inte bara milkshake/godis... Annars kan det finnas på apoteket!


Snart lite mellanmål, en smoothie från naturdiet minsann! man blir lite fixerad såhär i början..men skallen funkar som den ska trots lågt kaloriintag!


Av Bodil - 30 mars 2009 11:27

jaha då var det dags! börjat min första dag på pulverdiet med en liten tjuvstart igår förmiddag.

Jag har alltid varit emot att "fuskbanta" för om en viktminskning ska hålla i längden krävs ju en långvarig omläggning av kost och motion. Nu när jag då börjat motionera och äter ett mål lagad mat om dagen som jag tänker göra nyttigt och rätt, samt skippa godis kakor osv i veckorna, så känns det ganska ok att ändå" fuska" i till att börja med 2 veckor för att se vad det ger för resultat. Jag är så pass överviktig att lite rivstart behövs för motivationens skull. Det är ikanske bättre med fuskdiet och sen försöka att lägga om samtidigt och efter än att ta till kniven iallafall?

Sista försöket innan jag faktiskt ännu hårdare överväger operation blir detta nu.


Jag kan säga att kvalmiga "shakes" inte direkt är min grej men vad gör man? Naturdiets annanas smakar sött apa. Nutrilett skogsbär är ok. alla "bars" funkar fint men det är itne så skoj att äta nåt som smakar japp till lunch! Idagt ska jag testa jordgubb och choklad som färdiga shakes till lunch å eftermiddagsfika för att se om jag ska inhandla dessa i påsform sen. billigare med påsar men inte så roligt att köpa 15 påsar som sen smakar blä.


Det som gör det hela möjligt är nog ändå att jag kommer äta kvällsmat "normalt".


Träning då? johominsann idag promenad sen  blir det styrketräning tis ons tor. fredag kanske promenad och så får vi se i helgen är lite mycket annat planerat som sång och kompisar.


återkommer med resultat förhoppningsvis!

Av Bodil - 18 mars 2009 20:02

TJO!

I måndags började jag mitt tränande. testade lite olika tyngder och övningar och höll väl på ungefär 30 minuter men det kändes bra. på kvällen satte jag mej och skrev ett träningsprogram som jag tänkte följa några veckor och sen kan jag ändra/bygga på/ ta tyngre vikter osv som det känns bra.


Vi har cykel, crosstrainer, arm"maskin" , ben"maskiN" rygg/mag"maskin", gummiband, hantlar, yogamattor och pilatesbollar och som belöning kan man sitta i jobbets FIIINA massagestol en kvart efteråt ;P idag provade jag hela mitt program och det tog ca 50 minuter precis lagom och lätt att korta av om det inte finns så mycket tid.

Ska bara klura ut magövningar som INTE sliter ryggen som situps eftersom jag har ont i min rygg. Några förslag?hjälp!


Idag har vi två månader min älskling och jag det känns underbart. ska dit sen!


Vid gott mod! motivation hög!

Av Bodil - 12 mars 2009 19:58

haha ja så veckans planer sket sej ju rejält.


jag bestämde en sak idag. När jag nu bestämmermej för att börja röra på mej mer ska jag göra det pinsammaste av pinsamma. jag ska skriva här ärligt och rakt varje dålig ursäkt jag har de gångner jag inte alls gör det jag bör/tänkt vad gäller träningen. DET kanske kan bli en aha-upplevelse om hur dåliga ursäkterna är eller iaf lite skämmigt...


Idag tänkte jag ju promenerat och dagens ursäkter var: Jag har varit sjuk samt sovit dåligt inatt så jag va grymt trött plus att jag handlade efter jobbet så det hann bli mörkt.

 URUSELT förutom möjligen att jag faktiskt ÄR lite matt än...


Jag gjorde nyttig laxpytt (hemgjord ingen jävla findus) till middag men så tioppade jag det med lite blåbärssoppa å glass :P inge vidare men jag mjukstartar nog över helgen sen....planerna formas.


Jag har varit mindre sugen på operation sista dagarna.. är ju väldigt stor grej..inte bestämt mej helt enkelt.


Av Bodil - 10 mars 2009 14:43

SÅ hade man planerat massa bra för veckan...detta spricker redan söndag kväll med jävla magsjuka. Troligen inte vinterkräket men ändå! lilla sötnosen systerdotter Denice har troligen smittats eftersom vi är 3 personer som gosat med henne i helgen som blivit sjuka, och hon har själv varit lite väl bajjig några dar...


Min fina "träningsvecka" får bli nästa vecka. kanske möjligen att jag orkar göra något torsdag och fredag men idag är jag fortfarande matt. Blev helt trött av att gå till affären och köpa blåbärssoppa och farlig vaniljglass (mår man illa efter bara några skedar är det helt ok även med sån sockerbomb för att få någon näring i tomma magen anser jag).


Jag gjorde lite råpressad apelsin/äppeljuice med. glömt hur gott det är! Hade en del frukt som började sjunga på sista refrängen nu när jag inte varit på jobbet och käkat upp den på ett par dar.


Nya tag när kraften finns.

Av Bodil - 8 mars 2009 13:41

Jahapp.

Jag har tänkt lite denna morgon. lite ny kraft å motivation vaknade till liv av jag vet inte vad! det bara kom.

Veckan som kommer jobbar jag 5 istället för vanliga 4 men det känns helt ok. jag har planerat motion som kännsbra. Imorgon blir det promenad efter jobbet och inget tvtittande före 21. jag tänkte jag skulle göra lite nytta man hinner så mycket utan tv!

Tisdag blir det träning i jobbets lilla "gym". Onsdag promenad hemma och torsdag träning i gymmet. Om allt går som jag tänkt. Jag har tröttnat påa tt han förbannat ont i ryggen och det enda som går att göra är nog att träna bort det. tänker iallafall försöka innan jag går till läkaren så ´kan jag åtminstonde säga att jag gjort det om det inte funkar..


Nu kommer strax syster och ska få massage så jag ska väl fixa till mej lite..orkaaaaa..

Min ena kisse har förresten kommit hem! Lucifer kom hem i måndags och har inte velat gå ut sen dess så jag är mäkta nöjd!


kram på alla som står ut med att jag bloggar för sällan!

Motivationsnivå bakfylla till trotts...7 typ!


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards